Wiadomości z Bytomia

Jak wypromować sklep internetowy?

  • Dodano: 2022-08-29 09:30

Patrząc na ostatnie wzrosty rynku e-commerce, budowa sklepu internetowego jest świetnym pomysłem. Jednak żeby przedsięwzięcie okazało się intratne, potrzebna będzie profesjonalnie poprowadzona promocja, która ułatwi klientom dotarcie do Twojej oferty. Już teraz poznaj strategie, które pomogą Ci wypromować e-sklep i generować zyski.

Jak rozwija się handel internetowy w Polsce?

Według statystyk Gemius z 2021 roku: 77% internautów robi zakupy w sieci. Co więcej, aż 75% wybiera polskie e-sklepy. Te dane to ważna informacja dla wszystkich przedsiębiorców, którzy chcą rozwijać swój biznes online.

Wraz ze wzrostem popytu rośnie także podaż. Dlatego samo posiadanie własnego sklepu internetowego nie gwarantuje jeszcze sukcesu. Żeby wyprzedzić konkurencję, trzeba uruchomić promocję, która sprawi, że Twoja marka stanie się rozpoznawalna wśród Twojej grupy docelowej.

Jak promować e-sklep w sieci?

Żeby zwrócić uwagę odbiorców na ofertę firmy, warto pomyśleć o:

  • zwiększeniu widoczności w wynikach wyszukiwania,
  • budowaniu opinii eksperta w swojej branży,
  • aktywności w mediach społecznościowych,
  • a także o innych kluczowych strategiach marketingu internetowego.

Czytaj dalej i sprawdź, jak promować swój sklep internetowy.


Pozycjonowanie sklepu internetowego

Podstawą dobrej widoczności firmy w sieci jest pozycjonowanie, nazywane także SEO. Są to wszystkie działania, które mają na celu wywindowanie sklepu internetowego w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google na frazy związane z Twoją branżą.

Innymi słowy: chodzi o to, żeby klient po wpisaniu słowa kluczowego związanego z Twoją branżą (np. „sklep ze zdrową żywnością”) miał dostęp do Twojego e-sklepu już na pierwszej stronie wyników, a najlepiej na jej szczycie.

Obecność w TOP3 znacznie zwiększa prawdopodobieństwo, że to właśnie z Twojej oferty skorzysta użytkownik, który szuka tego, co oferujesz.

Żeby znaleźć się na szczycie potrzeba czasu i niemałych umiejętności, ponieważ działania SEO to długi i skomplikowany proces. Opiera się na działaniach w obrębie strony, a także poza nią. Dlatego znaczna większość przedsiębiorców nie jest w stanie samodzielnie pozycjonować swojego sklepu internetowego, tym samym powierza działania SEO specjalistom takim jak WeNet.

Szybka reklama e-sklepu w Google Ads

Jeśli potrzebujesz szybkiego efektu, rozwiązaniem może okazać się reklama internetowa w Google. A konkretnie w narzędziu Google Ads, które umożliwia Ci wyświetlanie reklamy osobom zainteresowanym Twoją ofertą.

Dużą zaletą tego rozwiązania jest to, że promocja e-sklepu w Google Ads polega na płatności naliczanej wyłącznie po kliknięciu w baner reklamowy (tzw. PPC – Pay Per Click). Tym samym nie płacisz za samo wyświetlanie się reklamy w Internecie, a tylko za odwiedziny w Twoim sklepie internetowym.

Żeby reklama Google Ads przyniosła zamierzony efekt, potrzebna jest odpowiednia konfiguracja kampanii oraz atrakcyjny tekst (hasło reklamowe) i grafika, które zachęcą zainteresowanych użytkowników do interakcji.

Tutaj ponownie zajętym przedsiębiorcom przychodzą z pomocą doradcy internetowi, którzy mają doświadczenie w przygotowywaniu tego typu kampanii.

Aktywna promocja e-sklepu w Social Mediach

Kolejnym strategicznym elementem, który powinieneś wziąć pod uwagę, jest Twoja aktywności w mediach społecznościowych. Wielu potencjalnych klientów przed wejściem na stronę Twojego e-sklepu będzie chciało sprawdzić Twój profil na Facebooku czy Instragamie.

Social Media to źródło podstawowych opinii o firmie, a także miejsce wymiany zdań i opinii na temat produktów i usług. Dlatego aktywność w mediach społecznościowych to jeden z kluczowych punktów prowadzania firmy.

Pamiętaj jednak, że sama obecność w mediach społecznościowych nie gwarantuje sukcesu. Potrzebne jest umiejętne angażowanie odbiorców i wyczucie swojej grupy docelowej, co pozwala nawiązywać długotrwałe relacje z klientami. Tylko wówczas można mówić o skutecznej promocji sklepu internetowego w Social Mediach.

Skuteczny marketing treści dla sklepu internetowego

Żeby wypromować sklep internetowy, warto postawić na Content Marketing, czyli marketing treści. Ta strategia polega m.in. na dostarczaniu odbiorcom wysokiej jakości treści związanych z Twoją działalnością. Mogą to być artykuły na blogu, podcasty lub materiały wideo.

Tworząc angażujące treści, zdobywasz opinię eksperta, przez co przekonujesz do siebie odbiorców i zyskujesz nowych klientów. Wymaga to dogłębnej wiedzy na temat branży, regularności i lekkiego pióra.

Jeśli nie masz czasu na pisanie, prowadzenie bloga związanego ze e-sklepem możesz powierzyć copywriterom, którzy potrafią przygotowywać atrakcyjne materiały na każdy temat niezależnie od branży.

Pozyskiwanie pozytywnych opinii

Na koniec warto wspomnieć jeszcze o marketingu opinii. Jak pokazują badania: aż 97% konsumentów szuka opinii na temat produktu lub usługi przed podjęciem decyzji. Dlatego warto zachęcać swoich klientów do zostawiana komentarzy w mediach społecznościowych lub na stronie Twojego sklepu internetowego.

W ten sposób zyskujesz cenne źródło wiedzy na temat swojej oferty i uświadamiasz innych, jeszcze niezdecydowanych użytkowników, że warto skorzystać z Twojej oferty.

Promocja sklepu internetowego – podsumowanie

Jak widzisz, sposobów na promocję e-sklepu jest wiele. To, czy dana strategia zadziała, zależy od odpowiedniego przeprowadzenia działań. Wymaga to doświadczenia i czasu, a mali i średni przedsiębiorcy nie zawsze mają możliwość samodzielnie realizować założenia SEO czy prowadzić kampanie reklamowe.

Dlatego, jeśli chcesz zbudować i promować własny sklep internatowy, wejdź na stronę WeNet.pl i skontaktuj się doradcą internetowym, który przygotuje dla Ciebie bezpłatną wycenę. W ten sposób zyskasz możliwość promowania swojej działalności na własnych zasadach ze wsparciem doświadczonych specjalistów.

Sam zadecydujesz, czy potrzebujesz rozbudowanego sklepu internetowego, intensywnych działań SEO, szybkiej kampanii Google Ads czy może zwiększania aktywności w Social Mediach.

Już dziś postaw na rozwój swojego biznesu!

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojBytom.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.