Wiadomości z Bytomia

Zielone pracownie czekają na uczniów

  • Dodano: 2020-12-14 07:30, aktualizacja: 2020-12-13 13:15

Na uczniów IV Liceum Ogólnokształcącego i Szkoły Podstawowej nr 21 czeka niespodzianka – nowoczesne Zielone pracownie.

Otworzył je 11 grudnia prezydent Mariusz Wołosz, wiceprezydent Adam Fras  oraz przewodniczący Rady Miejskiej Mariusz Janas

- Na konkurs wpłynęła ponad setka wniosków, ale tylko połowa z nich uzyskała dofinansowanie. Cieszę się, że znalazły się wśród nich kolejne bytomskie szkoły, które postawiły na oryginalność i innowacyjne podejście do tematu ekologii – mówił prezydent Mariusz Wołosz. - Mam nadzieję, że zajęcia w tych nowoczesnych pracowniach będą dla młodych ciekawe i inspirujące – dodaje wiceprezydent Adam Fras.

Dotacja dla kreatywnych

Ekopracownie powstały dzięki dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej  w ramach konkursu skierowanego do szkół podstawowych i średnich z naszego regionu. Zadaniem szkół, było utworzenie projektu szkolnej pracowni na potrzeby nauk przyrodniczych, biologicznych, ekologicznych, geograficznych, geologicznych czy chemiczno-fizycznych. Jury brało pod uwagę m.in. kreatywność w sposobie zagospodarowania pracowni, a tej nie brakowało twórcom bytomskich projektów.

Wiszący ogród w klasie

Wiszące ogrody – odkrywamy świat to tytuł zwycięskiego projektu Szkoły Podstawowej nr 21 w Karbiu, która dzięki dotacji doczekała się pracowni do nauk przyrodniczo-chemicznych z prawdziwego zdarzenia.

– W nowej pracowni uczniowie będą zgłębiać nie tylko przedmioty przyrodnicze, ale też chemiczne, bo dotychczas nie mieliśmy w szkole pracowni tego przedmiotu. Naszym nowym nabytkiem jest więc nowoczesne dygestorium do doświadczeń chemicznych – mówi Krzysztof Kawka, dyrektor SP 21.

Dzięki tej dotacji Szkoła Podstawowa nr 21 wzbogaciła się o nowy sprzęt elektroniczny: laptopa, monitor, tablicę interaktywną oraz 14 tabletów. To, co w projekcie szkoły z Karbia ujęło jury, to pomysł na nietypowe zagospodarowanie jednej ze ścian pracowni.

– Zamiast fototapety z motywami przyrodniczymi, zaproponowaliśmy żywą wiszącą ścianę złożoną z ponad 100 roślin. Będzie to nasz poligon doświadczalny, na którym uczniowie będą poznawać nowe gatunki, pielęgnować i sadzić rośliny – mówi dyrektor.

Sala, w której mieści się Zielona Pracownia została też wyremontowana, stoją nowe meble, a to, co przykuwa uwagę to ciekawie zaaranżowany kącik relaksacyjny z wielkimi pufami.

Zielona pracownia w "Sikoraku"

Uroczyste otwarcie nowoczesnej szkolnej sali do kształcenia przyrodniczo-ekologicznego odbyło się także w IV Liceum Ogólnokształcącym. Inicjatorką oraz autorką projektu zagospodarowania pracowni była Barbara Świątek, wieloletni nauczyciel biologii w IV LO.

Utworzenie Zielonej pracowni w IV LO objęło modernizację wspólnego zaplecza sal biologicznych w zakresie  jego umeblowania i wyposażenia w innowacyjne zaplecze naukowo-techniczne.

– Pozyskane środki pozwoliły nam na remont pomieszczenia oraz wyposażenie sali w nowe meble, sprzęt multimedialny i pomoce dydaktyczne – wylicza Bożena Balcerak, dyrektor IV Liceum Ogólnokształcącego.

Mikroskop dla każdego

Na uwagę zasługuje zakup wielu mikroskopów do indywidualnej pracy każdego ucznia w ramach zajęć grupowych oraz sprzętu laboratoryjnego, który umożliwi  przeprowadzanie różnego rodzaju eksperymentów ekologicznych i przyrodniczych.

– Niewątpliwie będzie to miało bardzo pozytywny wpływ na poziom prowadzonych zajęć w klasach o profilu biologiczno-chemicznym, geograficznym, a także zajęć przyrodniczych. Mamy nadzieję, że zajęcia w nowej pracowni zainspirują młodzież do podejmowania działań na rzecz środowiska naturalnego – mówi Bożena Balcerak.

Łączną wartość zrealizowanych projektów to ponad 86.tys. zł, dofinansowanie w WFOŚIGW wynosi 75 tys. zł (w tym nagrody w konkursie oraz dotacje). Środki gminy Bytom to kwota ponad 11 tys. zł.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojBytom.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również