Realizacja kolejnej już inwestycji związanej z modernizacją przystanków autobusowych jest możliwa dzięki pozyskaniu przez miasto środków z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii w ramach „Programu działań na rzecz ograniczenia niskiej emisji w roku 2021” w kwocie 552 837 zł.
- Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu ogłosił już zamówienie publiczne na budowę i przebudowę przystanków komunikacji miejskiej. Planujemy przebudowę zatoki autobusowej przy ul. Wrocławskiej w rejonie Urzędu Miejskiego, a także przystanku „Pętla Górniki” w rejonie ulicy Gajowej - mówi Michał Bieda, zastępca prezydenta Bytomia. - Warto dodać, że nowa zatoka autobusowa powstanie z kolei przy ul. Żołnierskiej - Jagodnik w Bytomiu - Górnikach, gdzie zaplanowaliśmy budowę peronu, chodnika oraz wiaty przystankowej - podkreśla Michał Bieda.
Przebudowa przystanków w Śródmieściu i Górnikach
Przypomnijmy, że przystanek Bytom - Wrocławska w rejonie Urzędu Miejskiego to jeden z najważniejszych przystanków w naszym mieście, z którego podróżują mieszkańcy w stronę dzielnic Bytomia - Karbia, Miechowic, Bobrka oraz Górnik, ale również do takich miejscowości, jak: Zabrze, Gliwice, Pyskowice, Ruda Śląska, Wieszowa, Tarnowskie Góry czy Repty Śląskie.
W ramach planowanej inwestycji powstanie nawierzchnia zatoki z kostki kamiennej, przebudowany zostanie chodnik na przystanku wraz z zabudową nawierzchni tzw. integracyjnej oraz pasami prowadzącymi dla osób niewidomych. Ponadto przestawiona zostanie wiata przystankowa oraz powstanie nowe oświetlenie. Z kolei na przystanku Górniki Pętla przy ul. Gajowej w Bytomiu-Górnikach powstanie chodnik z kostki betonowej wraz z nawierzchnią tzw. „integracyjną”, peron przystankowy wraz z wiatą, oświetlenie uliczne, jak również dokonana zostanie korekta zjazdu z ul. Żołnierskiej.
Przebudowa przystanku Górniki-Pętla to niejedyna inwestycja w tej dzielnicy związana z infrastrukturą przystankową. Kolejną jest budowa zatoki autobusowej przy skrzyżowaniu ul. Żołnierskiej i Jagodnik. Tam zaplanowano budowę zatoki autobusowej, wiaty przystankowej, doświetlenie przejścia dla pieszych, budowę chodnika i peronu przystankowego wraz z nawierzchnią tzw. integracyjną oraz przebudowę odwodnienia.