Wprowadzenie europejskich norm emisji spalin dla sprzętu do oczyszczania miasta oraz lepsza kontrola realizowanych prac – to najważniejsze zmiany, jakie bytomskie służby drogowe wprowadzą, by zarządzanie utrzymaniem czystości było efektywniejsze.
- Wprowadzając zmiany, a także stawiając dodatkowe wymagania wykonawcom, chcemy nie tylko poprawić jakość oczyszczania miasta, ale również lepiej kontrolować zakres świadczonych dla miasta usług – mówi Michał Bieda, zastępca prezydenta Bytomia.
Jakie czekają nas zmiany?
Nowe wymagania wobec wykonawcy
- Analizując dotychczasowe działania związane z oczyszczaniem centrum miasta, jak również biorąc pod uwagę opinie mieszkańców, zdecydowaliśmy się wprowadzić zmiany, które mają usprawnić oraz zwiększyć efektywność wykonywanych prac związanych z letnim i zimowym oczyszczaniem miasta. Chcemy również, aby wykonawca realizujący usługę dla naszego miasta dysponował nowoczesnym sprzętem, spełniającym normy ekologiczne, na co będziemy zwracać uwagę w trakcie postępowania przetargowego – mówi Anna Bulanda, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Bytomiu.
W ogłoszonym w grudniu postępowaniu przetargowym na oczyszczanie miasta, wykonawca będzie musiał dysponować sprzętem spełniającym europejskie normy emisji spalin, wprowadzona została całodobowa kontrola jakości pracy wykonawcy przez inspektorów MZDiM-u w trakcie Akcji Zima, jak również miejska jednostka zrezygnowała z gotowości wykonawcy do Akcji Zima, co z pewnością wpłynie na obniżenie kosztów ponoszonych w okresie jesienno-zimowym.
Większa rola Zaplecza Technicznego MZDiM-u
Reprezentacyjne place w mieście, ale również parki – im. Franciszka Kachla, Ludowy czy Adama Mickiewicza oraz place zabaw, przejścia podziemne, kładki oraz szalety miejskie, zarządzane przez Miejski Zarząd Dróg i Mostów oczyszczane i utrzymywane będą przez pracowników Zaplecza Technicznego. Warto dodać, że już teraz wiele prac porządkowych oraz związanych z utrzymaniem infrastruktury zarządzanej przez MZDiM, realizują pracownicy Zaplecza Technicznego, dla których planowany jest również zakup dodatkowego sprzętu, celem realizacji niezbędnych robót.
Podział miasta na 4 rejony
W ogłoszonym w grudniu br. przetargu na "Letnie i zimowe utrzymanie pasa drogowego oraz konserwację zieleni w pasie drogowym na terenie Bytomia", miasto zostało podzielone na 4 rejony:
- Rejon I – Szlaki – główne arterie komunikacyjne w mieście;
- Rejon II – Centrum - ścisłe centrum Bytomia oraz centrum północ i zachód;
- Rejon III – Północ – Miechowice, Karb, Stolarzowice, Górniki, Sucha Góra oraz Stroszek;
- Rejon IV – Południe – Bobrek, Szombierki, Łagiewniki oraz Rozbark.
Przetarg na letnie i zimowe utrzymanie pasa drogowego i konserwację zieleni w pasie drogowym na terenie miasta Bytomia został ogłoszony 22 grudnia, a wyłoniony w jego trakcie wykonawca będzie realizować usługę dla miasta w latach 2021 – 2025.