Cyberprzestępcy podszywają się pod Profil Zaufany i banki. Fałszywe e-maile skłaniają ofiary do dzwonienia pod podane numery i wykonywania przelewów na tzw. „konta techniczne”.
Fałszywe e-maile z Profilu Zaufanego – nowa metoda oszustów
Cyberprzestępcy znów atakują. Tym razem rozsyłają wiadomości e-mail wyglądające jak oficjalne komunikaty z Profilu Zaufanego. W treści informują o rzekomym logowaniu z nowego urządzenia i podają numer telefonu kontaktowego.
Zdezorientowani użytkownicy, przekonani, że ktoś mógł przejąć ich konto, sami dzwonią pod wskazany numer. Tam oszuści informują, że doszło do kradzieży danych i że „bank” wkrótce się z nimi skontaktuje.
Podszywanie się pod bank – groźna manipulacja
Po krótkim czasie do ofiary rzeczywiście dzwoni kolejna osoba, która przedstawia się jako pracownik banku. To jednak ten sam oszust, który wcześniej wprowadził klienta w błąd.
Fałszywy „konsultant” przekonuje, że ktoś próbował wykonać nieautoryzowane przelewy. Aby „zabezpieczyć środki”, nakazuje przelać pieniądze na tzw. konta techniczne. W rzeczywistości są to rachunki przestępców, z których środki natychmiast znikają.
Jak się chronić przed oszustwem?
Nie klikaj w linki z e-maili i nie dzwoń pod numery z podejrzanych wiadomości. Oficjalne instytucje nigdy nie proszą o przelewy w celu „zabezpieczenia” pieniędzy. W razie wątpliwości samodzielnie skontaktuj się z bankiem lub zaloguj bezpośrednio przez oficjalną stronę Profilu Zaufanego.