Wiadomości z Bytomia

Bytom: Trwa przebudowa linii tramwajowej na Stroszek. Ruszają przebudowy przejazdów

  • Dodano: 2023-03-29 07:00, aktualizacja: 2023-03-28 19:46

Roboty związane z modernizacją torowiska tramwajowego z centrum na Stroszek wkraczają w kolejny etap. Od środy 29 marca rozpoczną się prace związane z przebudową przejazdów tramwajowych.

W pierwszej kolejności wykonawca inwestycji przebuduje torowisko tramwajowe na przejeździe przez ulicę Leśną, następnie przez ul. Dąbrowa Miejska i Węglową. Na czas prowadzonych prac, dla kierowców zostaną wprowadzone objazdy.

lena przebudowa

Zmiany w organizacji ruchu w związku z przebudową przejazdu tramwajowego przez ul. Leśną

Prace związane z przebudową przejazdu tramwajowego w ul. Leśnej potrwają od 29 marca do 3 kwietnia. W tym czasie zostaną wprowadzone objazdy: do ul. Leśnej ulicami: Strzelców Bytomskich, Węglową i Topolową; natomiast do ul. Strzelców Bytomskich - ulicami: Leśną, Topolową i Węglową.

dbrowa lena przebudowa

Zmiany w organizacji ruchu w związku z przebudową przejazdu tramwajowego przez ul. Dąbrowa Miejska

Prace związane z przebudową przejazdu tramwajowego w ul. Dąbrowa Miejska potrwają od 31 marca do 2 kwietnia. W tym czasie zostaną wprowadzone objazdy: do Stolarzowic - ulicami: od ronda „Solidarności” - al. Jana Nowaka Jeziorańskiego i dalej do ul. Celnej i Dąbrowa Miejska; do ul. Strzelców Bytomskich i Stroszka - Celną, al. Jana Nowaka Jeziorańskiego, Strzelców Bytomskich (zjazd z obwodnicy w kierunku na Tarnowskie Góry - Poznań).

wglowa przebudowa

Zmiany w organizacji ruchu w związku z przebudową przejazdu tramwajowego przez ul. Węglową

Prace związane z przebudową przejazdu tramwajowego w ul. Węglowej potrwają od 4 do 7 kwietnia. W tym czasie zostaną wprowadzone objazdy: do ul. Węglowej - ulicami: Strzelców Bytomskich, al. Jana Nowaka Jeziorańskiego (wjazd na łącznicę w kierunku na Gliwice i Opole) i dalej ul. Celną i Zachodnią; do ul. Strzelców Bytomskich - ulicami: Topolową, Węglową, Zachodnią, Celną, Dąbrowa Miejska do ronda „Solidarności”.

Jaki jest zakres prac modernizacyjnych?

Przebudowa torowiska tramwajowego od skrzyżowania ul. Powstańców Warszawskich i Sądowej do zajezdni w Stroszku to jedna z najważniejszych inwestycji realizowanych przez spółkę Tramwaje Śląskie w Bytomiu. Linia ta łączy bowiem centrum Bytomia z Dąbrową Miejską, a także osiedlem im. gen. Ziętka oraz Stroszkiem, zapewniając mieszkańcom tych dzielnic dojazd do centrum, ale również Chorzowa i Katowic. Realizacja tej inwestycji podzielona jest na odcinki, a mimo trwających prac, cały czas utrzymywany jest ruch tramwajowy na tej linii.

Inwestycja obejmuje odcinek ok. 14 tys. metrów toru pojedynczego. Przeznaczony do modernizacji odcinek jest linią niemal w całości dwutorową, wydzieloną. Jedynie przy Szkole Podstawowej Mistrzostwa Sportowego linia na nieco ponad stumetrowym fragmencie jest jednotorowa i w ramach tej inwestycji zostanie ona zastąpiona linią dwutorową.

Odcinek przeznaczony do przebudowy obejmuje torowisko wzdłuż ulic: Tarnogórskiej, Strzelców Bytomskich oraz Władysława Łokietka wraz z pętlą tramwajową przy zajezdni Stroszek. W ramach inwestycji dwutorowa linia tramwajowa wybudowana zostanie w technologii klasycznej na podkładach strunobetonowych, zaś przejazdy torowo-drogowe i przejścia przez torowisko powstaną z użyciem prefabrykowanych płyt torowych. Przebudowany zostanie układ zasilania wraz ze słupami i siecią trakcyjną. Wybudowane zostaną nowe perony tramwajowe, zamontowane elektrycznie sterowane i podgrzewane zwrotnice oraz system smarownic minimalizujący hałas.

Przypomnijmy, że przebudowa torowiska tramwajowego na odcinku od Śródmieścia Bytomia /od skrzyżowania ul. Sądowej z Powstańców Warszawskich/ do zajezdni w Stroszku kosztuje łącznie 88,5 mln zł.

przebudowa przekajazdów kolejowych bytom

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojBytom.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również