Wiadomości z Bytomia

Trwa przebudowa torowiska tramwajowego na Stroszek. Jak wygląda postęp prac?

  • Dodano: 2023-01-19 06:30, aktualizacja: 2023-01-18 18:22

Przebudowa linii tramwajowej łączące Śródmieście Bytomia z zajezdnią w Stroszku to jedna z najważniejszych inwestycji Tramwajów Śląskich SA.

Do tej pory wykonawca inwestycji - konsorcjum firm Contraxim Sp. z o.o. z Zielonej Góry i PPHU Dabud Sp. z o.o. z Chorzowa przebudował już 900 metrów toru pojedynczego, wykonał 192 fundamenty pod słupy trakcyjne, a także przebudował kable trakcyjne na długości ponad 700 metrów. Warto podkreślić, że praktycznie gotowy jest również odcinek torowiska tramwajowego w rejonie Urzędu Miejskiego w Bytomiu, gdzie do wykonania pozostała jeszcze sieć trakcyjna oraz regulacja wysokościowo-sytuacyjna toru, czyli tzw. podbicie toru i wykonanie dwóch peronów przystankowych.

- Realizacja tej inwestycji jest bardzo ważna dla bytomian. To nie tylko jedna z najważniejszych linii tramwajowych w naszym mieście, ale jej przebudowa wpłynie na komfort jazdy bytomian dojeżdżających do pracy, szkół czy obiektów handlowych w centrum Bytomia, Chorzowie i Katowicach - mówi zastępca prezydenta Bytomia Michał Bieda.

Stan prac na odcinku ze Śródmieścia do zajezdni w Stroszku

- Prace realizowane są obecnie na dwóch odcinkach. Od pętli tramwajowej Stroszek Zajezdnia do skrzyżowania przed przystankiem Stroszek Kopalnia na torze w kierunku Centrum oraz od istniejącego rozjazdu (okolice ul. Strzelców Bytomskich 100) do ogródków działkowych zlokalizowanych w okolicy ul. Piłkarskiej - mówi Andrzej Zowada, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Śląskie SA.

Na odcinku o długości około 1,9 km od pętli tramwajowej Stroszek Zajezdnia do skrzyżowania przed przystankiem Stroszek Kopalnia na torze w kierunku Centrum wykonano już zabudowę warstw konstrukcyjnych torowiska na poziomie ok. 90%, jak również wykonywane są prace w zakresie budowy rusztu torowego a do tej pory ułożono podkłady strunobetonowe na odcinku ok. 250 m. Z kolei na odcinku około 2,9 km od istniejącego rozjazdu (okolice ul. Strzelców Bytomskich 100) do ogródków działkowych zlokalizowanych w okolicy ul. Piłkarskiej wykonano zabudowę warstw konstrukcyjnych torowiska na poziomie ok. 50%.

Warto dodać, że dzięki sprzyjającym warunkom atmosferycznym prace są realizowane zgodnie z harmonogramem i jeśli dalej utrzyma się dobra pogoda, wykonawca do końca lutego 2023 roku planuje zakończyć roboty budowlane na pierwszym torze, co umożliwi przełożenie rozjazdów technologicznych a tym samym rozpoczęcie rozbiórki drugiego toru.

Przypomnijmy, że przebudowa torowiska tramwajowego na odcinku od Śródmieścia Bytomia /od skrzyżowania ul. Sądowej z Powstańców Warszawskich/ do zajezdni w Stroszku kosztuje łącznie 88,5 mln zł.

tramwaje bytom stroszek

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojBytom.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również