Przed nami Nocna Szychta z bytomską wąskotorówką!

Czas czytania: 3 min.

Górnośląskie Koleje Wąskotorowe cieszą się niesłabnącą popularnością dzięki organizowanym wydarzeniom, które przyciągają turystów do Bytomia chcących przejechać się najstarszą nieprzerwanie czynną koleją wąskotorowa na świecie. Kolejna okazja do tego będzie w najbliższy piątek 19 lipca podczas Nocnej Szychty, czyli wieczorno-nocnej przejażdżki koleją wąskotorową ze stacji Bytom Wąskotorowy do Miasteczka Śląskiego i z powrotem. Warto pospieszyć się z zakupem biletów, bo liczba miejsc jest ograniczona.

Co się wydarzy?

Nocna szychta rozpocznie się o 18.00 odjazdem z przystanku Bytom Wąskotorowy, a następnie zbiórką o 18.15 na stacji BKw przy ul. Reja, gdzie na chętnych będą czekać przewodnicy, którzy oprowadzą zainteresowanych po stacji.

Tego wieczoru na stacji zapłonie ognisko, a chętnibędą mogli upiec przyniesione przez siebie kiełbaski (organizator zapewnia ognisko i kije do pieczenia).

Śląskie krajobrazy o zmroku

Na godz. 20.30 zaplanowany jest wyjazd pociągu w kierunku stacji Miasteczko Śląskie. Powrót do Bytomia jest planowany na ok. godz. 23.30. Jak informuje organizator, w drodze powrotnej będzie możliwość wysiadania na stacjach pośrednich.

– Pociąg poprowadzi lokomotywa spalinowa serii Lxd2. Pociąg będzie się składał z zamkniętych i otwartych wagonów letnich bez ogrzewania, dlatego zabrać ze sobą ciepłe okrycia, noce są już chłodne – przypominają organizatorzy.

Bilet normalny kosztuje 60 zł, a za ulgowy zapłacimy 50 zł. Można je nabyć na stronie bilety.sgkw.eu

170 lat jednej z największych atrakcji turystycznych w Bytomiu i na Śląsku

Górnośląskie Koleje Wąskotorowe to jedna z największych atrakcji turystycznych w naszym regionie oraz jeden z najważniejszych elementów Szlaku Zabytków Techniki. Można nimi dojechać do Zabytkowej Kopalni Srebra w Tarnowskich Górach, Rezerwatu „Segiet” w Bytomiu – Suchej Górze oraz nad Zalew Nakło – Chechło.

Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych powstało w roku 2003, a celem jego istnienia jest zachowanie w jak najlepszym stanie istniejących linii, budynków i taboru Górnośląskich Kolei Wąskotorowych oraz ochrona dziedzictwa przemysłowego. Jego wolontariusze i pracownicy wykonują prace obejmujące wszelkie aspekty działania firmy kolejowej – od utrzymania porządku na terenie stacji i wzdłuż torów poprzez remonty nawierzchni kolejowej, remonty taboru aż po prowadzenie wszelkiej niezbędnej dokumentacji.

Górnośląskie Koleje Wąskotorowe to najstarsza nieprzerwanie czynna kolej wąskotorowa na świecie – powstała w roku 1853 i przez ponad 140 lat służyła tutejszemu przemysłowi przewożąc węgiel, rudy metali, czy kamień. Gęsta sieć wąskich torów łączyła większość górnośląskich hut i kopalń, rozciągała się od Raciborza na południu po Szopienice na wschodzie oraz Bibielę na północy. Od roku 2002 kolej służy już tylko przewozowi turystów, a utrzymują ją pasjonaci skupieni w Stowarzyszeniu Górnośląskich Kolei Wąskotorowych przy nieocenionym wsparciu samorządów.

Tagi:

Autor / Źródło
Weronika Myszka / UM Bytom / fot. SGKW

Dodaj komentarz

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe