Nauczyć się uczyć, czyli Study.not.hard. Uczniowie I LO z ciekawym projektem

Czas czytania: 2 min.

Aby uczuć się efektywnie nie wystarczy chcieć, ale trzeba też umieć. Metodom skutecznego przyswajania wiedzy poświęcony jest projekt grupy licealistów z I LO, którzy biorą udział w olimpiadzie Zwolnieni z teorii.

Projekt “Study.not.hard”  realizowany przez uczniów III klasy o profilu politechnicznym to kontynuacja projektu “The light side of physics”, który ma na celu naukę efektywnego przyswajania wiedzy.

– Przechodząc do szkoły średniej, zobaczyliśmy wielką barierę między tym, ile wymagano od nas w szkole podstawowej, a ile w szkole średniej. Mieliśmy problemy z przyswajaniem dużej ilości wiedzy w krótkim czasie. Postanowiliśmy zgłębić ten temat. Zobaczyliśmy, że jest wiele metod przyswajania wiedzy, których nikt nas nigdy w podstawówce nie nauczył. Podczas warsztatów podzielimy się nimi z uczniami klas od 4 do 8 – mówi Joanna Tokarz, inicjatorka projektu.

Jak się uczyć efektywnie

Jak podkreślają twórcy projektu, istotne jest, aby uczniowie, którzy wkrótce rozpoczną edukację w szkole średniej, nie bali się natłoku nauki, która ich czeka.

– Stawiamy nie tylko na praktyczne przyswajanie wiedzy poprzez doświadczenia, ale także na naukę szybkiego zapamiętywania. Zapraszamy pobliskie szkoły do udziału w naszych warsztatach. Na nich pokażemy praktyczne sposoby na przyjemną naukę oraz zagłębimy się w świat zagadkowych eksperymentów naukowych. Wszystko to dziać się będzie według naszej maksymy #Study.not.hard – zachęcają licealiści.

Warsztaty odbędą się w dniach 20.02 – 28.02  w I LO przy ul. Strzelców Bytomskich.  Więcej na stronie wydarzenia na Facebooku.

Autor / Źródło
Joanna Zegarlicka / UM Bytom

Dodaj komentarz

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe