Wiadomości z Bytomia

Jak zwiększyć ruch organiczny na stronie internetowej?

  • Dodano: 2019-09-26 07:00, aktualizacja: 2019-09-25 16:22

Każdy, kto posiada stronę internetową dba o to, by liczba odsłon witryny stale rosła. Zwiększenie ruchu organicznego do długotrwały i mozolny proces, który jednak może przynieść spektakularne rezultaty. Jakie zatem są sposoby na zwiększenie ruchu organicznego na stronie www?

Co to jest ruch organiczny?

Ruch organiczny, inaczej zwany ruchem bezpłatnym, jest to określenie wszystkich internautów, którzy trafiają na strony internetowe za pośrednictwem wyników wyszukiwania, które tym samym nie są oznaczone jako reklama. Największym ruchem organicznym zatem cieszyć się będą strony internetowe zamieszczone na pierwszych dziesięciu pozycjach wyszukiwarki tj. Google czy Yahoo.

Jak działa ruch organiczny?

Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego jedna witryna pojawia się na pierwszym miejscu w wyszukiwarce, a inna na dziesiątym? Odpowiedzialne za to są specjalne roboty wyszukiwarki, które analizują zawartość stron www. Ich zadaniem jest jak najlepsze dopasowanie wyników wyszukiwania do zapytania zadanego przez internautę. W tym celu roboty sprawdzają słowa kluczowe czy linkowania. Im więcej w Internecie jest treści, które są powiązane z danym słowem kluczowym, tym więcej wyświetlanych jest trafnych stron internetowych.

W jaki sposób generuje się ruch organiczny?

Ruch organiczny z całą pewnością generuje się długofalowo. Oznacza to, że w przeciwieństwie do płatnych reklam, o ruch organiczny trzeba regularnie dbać. Jest to proces, który nie przyniesie natychmiastowych efektów, jednak też tak szybko one nie znikną. Trzeba też pamiętać, że samo ukazanie się strony w wyszukiwarce nie jest płatne, jednak trzeba zainwestować w odpowiednią jej optymalizację, by znalazła się w topowych wynikach.

Co nie jest zaliczane do ruchu organicznego?

Mówiąc o ruchu organicznym, warto też wspomnieć o elementach, które niekiedy są mylnie z nim utożsamiane. Z całą pewnością ruchem organicznym nie są wejścia na stronę, za pośrednictwem reklam Google Ads czy linków sponsorowanych.

Działania zwiększające ruch organiczny

Choć każdy przypadek jest inny – ruch organiczny, a zarazem poziom trudności, by pojawić się na pierwszych pozycjach, często zależy od branży i konkurencji na dane słowa lub wyrażenia kluczowe. Istnieje jednak kilka standardowych kroków, które ułatwią poprawienie pozycji strony www, a co za tym idzie, pozyskanie ruchu organicznego.

Identyfikacja linków na stronie www

Linkowanie stało się bardzo popularną metodą stosowaną w SEO marketingu. To właśnie dzięki linkom można dotrzeć do większego grona odbiorców. Jednak pojawiają się także linki złe, które negatywnie wpływają na promocję strony. Nie warto więc umieszczać linków zwrotnych słabej jakości, czyli takich, które pochodzą z niewiarygodnych źródeł.

Publikowanie wartościowych treści

Publikowanie wartościowego contentu to jedno z najważniejszych działań generujących ruch organiczny na stronie www. Dobrze jest zatem prowadzić np. firmowego bloga zawierającego eksperckie artykuły - Google docenia merytoryczne treści. Warto dodać, że liczy się także ich długość, ponieważ nie powinny być one krótsze niż 1500 znaków ze spacjami.

Odpowiednie słowa kluczowe

Słowa kluczowe, czyli fundamentalny element odpowiedzialny za poziom ruchu organicznego. Powinny one znajdować się nie tylko w meta title oraz meta description, ale również w odpowiednio zhierarchizowanych nagłówkach. Uprzednio, warto jednak sprawdzić w specjalnych do tego programach, które pasujące do naszej działalności słowa kluczowe są najbardziej popularne.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojBytom.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.