Coraz więcej osób prowadzących swój biznes, zdaje sobie sprawę z tego, że pozycjonowanie sklepu ma ogromny wpływ na widoczność witryny w wynikach wyszukiwania Google, a co za tym idzie, jest to sposób na pozyskanie nowych klientów. Osoby, które nie chcą korzystać z pomocy agencji SEO i mają zamiar samodzielnie zoptymalizować swoją witrynę, mogą przeprowadzić pewne początkowe działania. Jak zacząć z SEO? Przedstawiamy kilka wskazówek.
Pozycjonowanie sklepów internetowych a dobór słów kluczowych
Pozycjonowanie sklepu internetowego warto rozpocząć od analizy słów kluczowych. Standardowo takie działania wykonywane są przez agencje SEO, które mają duże doświadczenie w tej kwestii, takie jak na przykład firma Widoczni. Jeżeli jednak chcemy samodzielnie zająć się pozycjonowaniem e-commerce, musimy zastanowić się nad tym, jakie usługi lub produkty chcemy promować, a także w jakim regionie. Na tej podstawie, korzystając z ogólnodostępnych narzędzi wspomagających pozycjonowanie sklepów internetowych, możemy dopasować frazy kluczowe z krótkim oraz długim ogonem.
Pozycjonowanie sklepu internetowego na stronie i poza nią
Warto mieć świadomość, że działania obejmujące pozycjonowanie sklepu internetowego nie są przeprowadzane wyłącznie na naszej witrynie, ale również poza nią. W związku z tym pozycjonowanie ecommerce na stronie obejmuje między innymi użycie wybranych słów kluczowych, odpowiednie formatowanie, a więc na przykład stosowanie nagłówków H1 i H2, meta obrazów czy linkowanie wewnętrzne. Jeśli chodzi o pozycjonowanie sklepu off-site, najlepiej zadanie to powierzyć agencji SEO, takiej jak na przykład firma Widoczni. Specjaliści zajmą się tym, aby treści na temat naszego biznesu czy odnośniki do witryny internetowej znalazły się również na innych serwisach.
Optymalizacja techniczna a pozycjonowanie sklepów
Działania SEO obejmują nie tylko link building czy content marketing, ale również optymalizację techniczną strony. Jest to zazwyczaj jedno z pierwszych działań, które wykonują specjaliści z agencji SEO, zaraz po przeprowadzeniu audytu. Wśród czynności wykonywanych przez takich fachowców można wymienić uporządkowanie kodu źródłowego strony, a także mapy witryny, sprawdzenie indeksowania, czy zmianę grafik. Strona sklepu internetowego powinna ładować się szybko, być przyjazna dla użytkownika i dostępna na wszystkich urządzeniach mobilnych.
Jak treści wpływają na pozycjonowanie sklepów internetowych?
Wszelkie treści, które zamieszczamy na stronie, mogą wpływać korzystnie lub negatywnie na pozycjonowanie sklepu. Z tego powodu, warto zadbać o to, aby na naszej witrynie znalazły się opisy wszelkich produktów, w których umieszczone będą słowa kluczowe. Dzięki nim klienci będą mogli trafić na naszą stronę. Warto również zacząć prowadzić bloga, który z jednej strony wpływa na zwiększenie zaufania do danej marki potencjalnych klientów, a z drugiej przekierowuje na witrynę osobyb zainteresowane danym zagadnieniem.
Artykuł powstał przy współpracy z: https://widoczni.com/