Wyremontowana oficyna, dach, klatka schodowa, a także 6 lokali o łącznej powierzchni użytkowej prawie 330 m2.
Dzięki pozyskanemu przez miasto dofinansowaniu z Unii Europejskiej oficyna kamienicy przy ul. Witczaka 7 przeszła remont, a gmina zyskała kolejne lokale do zagospodarowania. Łączny koszt inwestycji wyniósł 2,1 mln zł, z czego dofinansowanie stanowiło aż 95% kwoty, czyli 2 mln zł.
Realizujemy wiele projektów, których celem jest nie tylko modernizacja kamienic, ale przede wszystkim remonty lokali mieszkalnych. W ten sposób gmina odzyskuje pustostany, które mogą zostać ponownie zasiedlone przez bytomian - mówi zastępca prezydenta Bytomia Michał Bieda. - W oficynie przy Witczaka 7 udało się wykonać generalny remont 6 lokali o różnej powierzchni użytkowej od 42 do 68 mkw. - podkreśla wiceprezydent Michał Bieda.
Remont budynku i lokali mieszkalnych
Docieplenie elewacji budynku, remont dachu, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, a także wykonanie instalacji centralnego ogrzewania gazowego, wodnej, kanalizacyjnej, elektrycznej oraz gazowej. A ponadto remont klatki schodowej, piwnic i przede wszystkim generalny remont 6 lokali mieszkalnych. To prace, jakie wykonała wybrana w drodze zamówienia publicznego Firma Przemysłowo - Budowlana LECHBUD z Bytomia, która realizowała wszystkie roboty w oficynie budynku przy ul. Witczaka 7 w ramach projektu „Utworzenie Centrum Usług Społecznych oraz lokali socjalnych, wspomaganych i chronionych w Bytomiu /Śródmieście i Rozbark/”.
- W ramach realizacji projektu wyremontowaliśmy 6 mieszkań w tym trzy o powierzchni 42 mkw., składające się z pokoju z kuchnią i trzy o powierzchni 66 mkw. Wszystkie mieszkania mają łazienki i ogrzewanie gazowe - mówi Magdalena Górak, dyrektor Bytomskich Mieszkań.
Ponad 2 mln pozyskanego dofinansowania z Unii Europejskiej
Zadanie pn. "Zaprojektowanie i wykonanie remontu - przebudowy budynku położonego przy ul. Witczaka 7 oficyna w Bytomiu" współfinansowane było ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 - 2020. Łączny koszt całej inwestycji wyniósł 2 mln 108 tys. zł, z czego aż 95% stanowiło dofinansowanie z Unii Europejskiej, wynoszące 2 mln zł.