Od strony Zamłynia rozpoczęły się pierwsze prace związane z montażem z blachy cynkowo - tytanowej nowego poszycia dachu hali peronowej dworca PKP w Bytomiu. Realizująca inwestycję - firma PORR SA prowadzi nadal roboty związane z deskowaniem pod poszycie nowego dachu hali peronowej, ale rozpoczęła również montaż konstrukcji dla pierwszych ram świetlika. Równocześnie trwają roboty budowlane związane z układanie płyt krawędziowych na peronach, montażem zadaszenia nad wejściem do tunelu zachodniego, a także budową pierwszych ekranów akustycznych w rejonie hali dworca peronowego.
- Przebudowa linii kolejowej nr 131 na odcinku z Chorzowa Batorego przez Bytom do Nakła Śląskiego wraz z modernizacją hali peronowej dworca PKP to jedna z najważniejszych inwestycjach kolejowych w naszym regionie zarówno ze względu na transport towarowy, jak również pasażerski - mówi Michał Bieda, zastępca prezydenta Bytomia.
- To także szansa na wygodniejsze, szybkie i dogodne połączenia w ramach kolei metropolitalnej oraz możliwość połączenia z międzynarodowym lotniskiem w Pyrzowicach - dodaje wiceprezydent Michał Bieda.
Deskowanie i montaż poszycia z blachy cynkowo-tytanowej
Hala peronowa dworca PKP przechodzi gruntowną modernizację. Mimo trwających wciąż prac związanych z piaskowaniem, malowaniem i czyszczeniem stalowej konstrukcji hali peronowej równolegle trwają roboty związane z deskowaniem hali i montażem konstrukcji dla pierwszych ram świetlika. Wykonano już prawie 2200 mkw deskowania pod docelowe poszycie dachu z blachy cynkowo - tytanowej, a w kolejnych etapach wykonawca zamontuje także przeszklenia na świetliku i ścianach szczytowych, zaś na ścianie szczytowej pojawi się nowy napis „BYTOM” w technologii ledowej.
Od strony Zamłynia firma PORR SA rozpoczęła także pierwsze prace związane z montażem nowego poszycia dachu z blachy cynkowo - tytanowej, którego łączna powierzchnia wynosi aż 5600 mkw.
Stanęły pierwsze ekrany akustyczne
Mieszkańcy Bytomia przechodzący placem Wolskiego mogli już zauważyć pierwsze zamontowane ekrany o konstrukcji stalowej wypełnione szkłem. Ich montaż rozpoczął się na wysokości hali peronowej dworca PKP i będzie realizowany aż do wiaduktu kolejowego nad ul. Chorzowską, a więc w tym rejonie, gdzie znajdują się budynki mieszkalne i obiektu użyteczności publicznej. Warto dodać, że ekrany akustyczne charakteryzują się nie tylko dobrymi właściwościami przeciwhałasowymi, ale również odpornością na warunki atmosferyczne oraz uszkodzenia mechaniczne.