Wiadomości z Bytomia

Płatności i inne sprawy urzędowe przez internet? Bytom wdraża e-urząd

  • Dodano: 2021-02-17 06:30, aktualizacja: 2021-02-16 19:39

Trwają prace nad wdrożeniem platformy elektronicznej e-Urząd, dzięki której poprawi się dostęp klientów Urzędu Miejskiego do usług administracyjnych.

Nowością, która ułatwi życie bytomianom będzie m.in. możliwość uregulowania urzędowych opłat poprzez usługę pay-by-net

 - By umożliwić  naszym klientom załatwienie spraw urzędowych w sposób bezpieczny i komfortowy, bez wychodzenia z domu, konieczne są inwestycje w rozwój cyfryzacji. Prace nad przystąpieniem do projektu rozpoczęliśmy już w 2017 r., a uruchomienie platformy planujemy na maj tego roku - mówi Krzysztof Gut, naczelnik Wydziału Informatyki UM.

Przyjazny e-Urząd

Wdrożenie nowego systemu, w którym mieszkańcy będą mogli sprawdzić swoje opłaty i dokonać płatności poprzez usługę paybynet jest możliwie dzięki uzyskaniu bezzwrotnej dotacji w ramach Programu Wiedza Edukacja Rozwój "Przyjazny e-urząd podniesienie jakości usług w zakresie podatków i opłat lokalnych oraz zarządzania nieruchomościami w 6 miastach: Bytom, Rybnik, Orzesze, Dąbrowa Górnicza, Cieszyn, Czechowice-Dziedzice".

Na nowej platformie elektronicznej każdy zarejestrowany mieszkaniec będzie mógł sprawdzić swoje zobowiązania wobec gminy Bytom, takie jak: podatek od nieruchomości, opłaty za odpady czy dzierżawy. Dużym ułatwieniem dla mieszkańców będzie też możliwość dokonania płatności online poprzez serwis pay-by-net.

Pay-by-net to nowoczesna metoda płatności, dzięki której wszystkie niezbędne dane przelewu uzupełniane są zgodnie z informacjami przekazanymi z systemu e-Urząd. Płatność przekierowywana jest na portal banku, gdzie logując się i potwierdzając transakcję dokonuje się zapłaty zobowiązania. Można również skorzystać z funkcji BLIK. Skraca to czas niezbędny do uregulowania zapłaty i minimalizuje ryzyko popełnienia błędu. Informacje o przelewach przekazywane są w postaci zaszyfrowanej.

SMS powiadamiający o terminach

System umożliwi również uruchomienie subskrypcji powiadamiania mieszkańca o wygenerowaniu wymiaru podatku, zbliżających się terminach płatności, przekroczeniu terminu oraz innych ważnych informacjach urzędowych, które będą przekazywane bezpośrednio do klienta za pomocą SMS, maila czy portalu EPUAP. Warunkiem, by móc korzystać z platformy e-Urząd jest posiadanie tzw. profilu zaufanego, który można szybko założyć np. w bankowości elektronicznej.

Projekt jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2. Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji 2.18. Wysokiej jakości usługi administracyjne.

Zobacz także

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.