Wiadomości z Bytomia

Płać rozważnie - uważaj na fałszywe SMS-y i e-maile. Tauron i policja ostrzegają

  • Dodano: 2020-03-05 08:15, aktualizacja: 2020-03-04 11:13

Oszuści podszywający się pod TAURON wysyłają fałszywe SMS-y i e-maile.

Grożą wyłączeniem energii elektrycznej i nakazują natychmiastową zapłatę zaległej należności za prąd. Ignoruj takie e-maile i SMS-y, nie klikaj w załączone linki.

Na Górnym Śląsku ofiara takiego przestępstwa straciła kilkanaście tysięcy złotych

Oszuści nieustannie modyfikują swoje metody działania. Podstawą bezpieczeństwa jest nieotwieranie żadnych załączników i nieklikanie w odnośniki informacji SMS, czy e-mail dostarczanych rzekomo od różnych zaufanych firm. W załącznikach mogą znajdować się bowiem wirusy pozwalające oszustom na przejęcie naszych danych, a odnośniki przekierowywać na strony łudząco podobne do serwisów prawdziwych instytucji, w rzeczywistości zarządzane przez cyberprzestępców. Dzięki temu mogą oni przejąć np. nasze dane dostępowe do kont bankowych – mówi asp. sztab. Adam Jachimczak z Zespołu Prasowego KWP w Katowicach.

Mamy sygnał ze Śląska, że jeden z klientów klikając w link z podejrzanego SMS-a stracił kilkanaście tysięcy złotych. Przypominamy zasady bezpieczeństwa chcąc uchronić klientów przed kradzieżą. Prosimy, żeby każdy przypadek oszustwa zgłaszać Policji – wyjaśnia Łukasz Zimnoch, rzecznik prasowy TAURON Polska Energia.

TAURON ostrzega i przypomina podstawowe zasady opłacania rachunków za prąd

  1. Wpłacaj pieniądze tylko na numer rachunku bankowego wskazany na Twojej fakturze za prąd oraz widoczny w serwisie Mój TAURON.
  2. Jeżeli zalegasz z opłatami za energię elektryczną, wysyłamy list wzywający do zapłaty.
  3. W listownym wezwaniu do zapłaty podajemy kwotę zaległej należności i wyznaczamy 14 dniowy termin do jej uregulowania. Wskazujemy numer rachunku bankowego, ten sam, który jest na Twojej fakturze za prąd.
  4. Dopiero w przypadku braku wpłaty po upływie tego czasu, mamy prawo wyłączyć prąd.
  5. Nigdy nie wysyłamy e-maili i SMS-ów przypominających o zapłacie z linkiem czy numerem rachunku bankowego, na który należy wpłacić pieniądze.
  6. Nigdy nie przekazuj pieniędzy za prąd osobom, które odwiedzają Cię w domu podających się za pracowników TAURONA. TAURON nie chodzi po domach, by sprzedawać prąd czy gaz. TAURON nie przyjmuje też pieniędzy w domach klientów.
  7. Jeżeli masz wątpliwości:
  • zadzwoń pod numer pod numer 32 606 0 606
  • odwiedź najbliższy punkt obsługi klienta TAURONA
  • sprawdź w serwisie Mój TAURON

Pamiętaj, serwis Mój TAURON umożliwia Ci bezpieczny i wygodny sposób płacenia rachunków za prąd. Masz w nim stały wgląd we wszystkie swoje faktury i inne dokumenty związane z TAURONEM. Gdziekolwiek jesteś, możesz korzystać z serwisu Mój TAURON łatwo i bezpiecznie, również na urządzeniach mobilnych.

Przekaż tę informację rodzinie i znajomym. Gdy płacisz rachunki, zachowaj ostrożność.

Następna informacja

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojBytom.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również