Po blisko trzyletniej przerwie, wraz z nowym rocznym rozkładem jazdy, na tory powróciły pociągi kursujące między Lublińcem a Katowicami. Z powodu prowadzonych prac na węźle katowickim, 16 z 18 par pociągów kursujących na linii S8 dojedzie do Chorzowa Batorego, ale Koleje Śląskie zapewnią przesiadki na pociągi linii S1 “do” i “z” Katowic. Pasażerowie będą mogli także skorzystać z tramwajów i autobusów ZTM. Pozostałe dwie pary połączeń dotrą bezpośrednio do stacji Katowice.
W pełni uruchomiona hala peronowa dworca PKP w Bytomiu
15 grudnia PKP PLK w pełni uruchomiło halę peronową bytomskiego dworca, gdzie od 16 października działał jeden peron obsługujący połączenie Kolei Śląskich z Bytomia do Gliwic.
Warto dodać, że na wciąż przebudowywanej linii kolejowej nr 131 zlikwidowany zostanie przystanek Bytom Północny, ale w jego miejsce w późniejszym czasie zostanie uruchomiony nowy – Bytom Stroszek. Ponadto poza przystankiem Chorzów Uniwersytet, który został uruchomiony na linii S8, przybędą dwa nowe przystanki – Zabrze Maciejów i Zabrze Północ na linii S18, która dotychczas łączyła bezpośrednio Bytom z Gliwicami.
Dojazd promowany przez Koleje Śląskie specjalną ofertą – “Taniej do Pyrzowic”
Promocja obejmie wszystkie przejazdy pociągami Kolei Śląskich w relacjach “od” i “do” stacji Pyrzowice Lotnisko “z” i “do” dowolnej stacji na odcinku Gliwice – Tarnowskie Góry i Katowice – Tarnowskie Góry. Niezależnie od dystansu bilet z oferty „Taniej do Pyrzowic” będzie dostępny w zryczałtowanej cenie 13 zł.
Szczegóły online oraz na dworcach i peronach
Dokładne godziny odjazdów oraz terminy kursowania pociągów w nowym rocznym rozkładzie jazdy są dostępne w Liniowym Rozkładzie Jazdy na stronie: www.kolejeslaskie.pl, a także w internetowych wyszukiwarkach połączeń oraz na plakatach na dworcach kolejowych i peronach.