Czy konsument wie ile zapłaci za produkt? Jak o tym informują sprzedawcy? Sprawdzono to w ponad 2,2 tys. sklepach. Co drugi z nich popełnia błędy.
Inspektorzy sprawdzili oznaczenie ceną ponad 470 tys. partii produktów
Zastrzeżenia wzbudziło prawie 60 tys. partii (12,4 proc.) - informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Podstawowym prawem konsumenta jest prawo do rzetelnej informacji. Konsument ma zatem prawo wiedzieć ile kosztuje dany produkt lub usługa. Cena musi być widoczna, czytelna i jednoznaczna. Jeśli na półce widnieje niższa cena niż przy kasie - konsument ma prawo kupić produkt po niższej cenie. Przepisy nie wymagają, aby cena znajdowała się na każdym towarze. Znajdziemy ją na wywieszce - w sklepie, w kiosku, na poczcie - lub w cenniku. Porównujmy, ile kosztują podobne produkty. Ułatwiają to tzw. ceny jednostkowe - za kilogram, litr, 100 gramów, czy sztukę. Sprzedawca ma obowiązek je podawać - mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.
Więcej na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.