Zakończyła się kompleksowa termomodernizacja budynku, w którym mieści się sala sesyjna oraz kancelaria Rady Miejskiej. Choć trwają jeszcze ostatnie prace związane z malowaniem pomieszczeń, poniedziałkowa /26 czerwca/ sesja Rady Miejskiej odbędzie się już w odnowionym budynku.
Powstała w latach 70. ubiegłego wieku, nieremontowana od lat przybudówka do zabytkowego gmachu Urzędu Miejskiego w Bytomiu, przestała już straszyć. Budynek doczekał się nie tylko ocieplenia ścian, wymiany drzwi i okien, ale też modernizacji systemu grzewczego i wymiany oświetlenia na energooszczędne.
Oprócz elewacji, wyremontowane zostały też schody wejściowe od strony ul. Chrzanowskiego, a budynek doczekał się też wyjścia ewakuacyjnego na wypadek pożaru.
- Przed remontem straty ciepła, a co się z tym wiąże rachunki za utrzymanie tego budynku, były bardzo duże. Dzięki tej inwestycji koszty znacznie się obniżą - mówi Krzysztof Maksysz, naczelnik Wydziału Realizacji Inwestycji i Remontów.
Inwestycja ze środków unijnych
Remont i termomodernizacja budynku Rady Miejskiej zrealizowany został dzięki pozyskanym przez miasto środkom z Unii Europejskiej. Całkowity koszt inwestycji wynosi ponad 2,1 mln zł, z czego ponad 1,6 mln zł to dofinansowanie z UE.
Odświeżone pomieszczenia
Ponieważ obiekt nie był przez wiele lat remontowany wewnątrz, konieczne były prace w pomieszczeniach biurowych, gdzie urzęduje Kancelaria Rady Miejskiej. Dlatego równolegle trwały prace polegające na modernizacji instalacji elektrycznej i malowaniu ścian - ten etap prac jeszcze trwa. Na ten cel przeznaczonych zostało około 35 tys. zł.