Przed nami długi, majowy weekend. Warto skorzystać z oferty najstarszej czynnej na świecie kolei wąskotorowej, która właśnie w majówkę rozpoczyna tegoroczny sezon. Już od 1 maja będzie można nie tylko przejechać się historycznym „Rysiem”, czyli parowozem, ale także zwiedzić Izbę Tradycji Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, stację Bytom Karb Wąskotorowy z przewodnikiem oraz zobaczyć wystawę taboru kolejowego.
Ruszamy w trasę 1 maja
Pierwszy pociąg wyruszy na trasę 1 maja o 9.15 ze stacji Bytom Wąskotorowy. Do stacji Bytom Karb Wąskotorowy pojedziemy tradycyjną spalinową lokomotywą, zaś dalej już do Tarnowskich Gór parowozem „Ryś”, które Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych dzięki pomocy Miasta Bytom pozyskało w grudniu 2021 roku.
Na trasę popularny „Ryś” wyjedzie jeszcze 3 maja, a także w niedzielę - 7, 14, 21 i 28 maja.
Bilety na podróż dostępne są zarówno przez stronę bilety.sgwk.eu oraz w dniu kursowania kolei u konduktora. Cena biletu - 20 zł normalny oraz 15 zł ulgowy, zaś dzieci do lat 4 przejazd mają bezpłatny.
UM Bytom zaprasza również do zwiedzania Izby Tradycji na stacji Bytom Karb Wąskotorowy (izba jest czynna w godz. od 11:00 do 16:00), stacji Bytom Karb Wąskotorowy z przewodnikiem o godz. 11:30 i 14:30 i taboru kolei wąskotorowej oraz zakupu pamiątek związanych z kolejami wąskotorowymi.
170 lat jednej z największych atrakcji turystycznych w Bytomiu i na Śląsku
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe to jedna z największych atrakcji turystycznych w naszym regionie oraz jeden z najważniejszych elementów Szlaku Zabytków Techniki. Można nimi dojechać do Zabytkowej Kopalni Srebra w Tarnowskich Górach, Rezerwatu „Segiet” w Bytomiu - Suchej Górze oraz nad Zalew Nakło - Chechło.
Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych powstało w roku 2003, a celem jego istnienia jest zachowanie w jak najlepszym stanie istniejących linii, budynków i taboru Górnośląskich Kolei Wąskotorowych oraz ochrona dziedzictwa przemysłowego. Jego wolontariusze i pracownicy wykonują prace obejmujące wszelkie aspekty działania firmy kolejowej - od utrzymania porządku na terenie stacji i wzdłuż torów poprzez remonty nawierzchni kolejowej, remonty taboru aż po prowadzenie wszelkiej niezbędnej dokumentacji.