Wiadomości z Bytomia

Agencja copywriterska - czy warto skorzystać z jej usług?

  • Dodano: 2022-10-05 12:30

Wraz z rozwojem technologii oraz wzrostem znaczenia internetu firmy coraz częściej zaczęły korzystać z agencji copywriterskich. Są to przedsiębiorstwa, które zatrudniają copywriterów i redaktorów, dzięki czemu mogą one zapewnić teksty o pożądanej przez klienta jakości, czy też pomóc mu w zoptymalizowaniu jego pozycjonowania. Czy warto korzystać z usług agencji copywriterskiej i na czym one polegają?

Co agencja copywriterska może zaoferować twojej firmie?

Wiele osób może nie być w pełni świadomym tego jak działają agencje copywriterskie i co one oferują. Zakres usług może się różnić w zależności od poszczególnych agencji, lecz jedna dziedzina zawsze jest obecna w ofercie i mowa tu oczywiście o copywritingu. Praktycznie każda agencja copywriterska skupia się przede wszystkim na nim, co oczywiście nie dziwi, gdyż wskazuje na to sama nazwa tego typu firmy.

Usługi z zakresu copywritingu są naprawdę rozbudowane i w dobrych agencjach copywriterskich obejmują one teksty na zamówienie z wielu dziedzin. Mowa tu więc na przykład o tekstach SEO, czy też tych, które są przeznaczone na zaplecze pozycjonerskie. Dzięki nim znaczącej poprawie może ulec pozycjonowanie twojej firmy w wynikach wyszukiwania w przeglądarce Google, co jest niezwykle ważne, gdyż większość użytkowników internetu zwraca uwagę jedynie na kilka pierwszych wyników wyszukiwania.

Copywriting to jednak nie tylko teksty SEO. Do tej dziedziny należą przeróżne prace edytorskie, które pomogą w optymalizacji twojej strony, przygotowywanie informacji prasowych, redagowanie ulotek, broszur oraz gazetek firmowych, czy też przygotowywanie tekstów na strony internetowe. Mowa tu o naprawdę przeróżnych artykułach, gdyż mogą to być zarówno teksty tematyczne, jak i poradnikowe lub marketingowe. Oprócz tego zaliczamy do nich również opisy produktów, a także teksty przeznaczone na bloga lub stronę firmową.

Poza copywritingiem agencja copywriterska może również zaoferować na przykład tłumaczenia tekstów. Oczywiście najpopularniejszym językiem jest angielski, lecz niektóre agencje oferują również tłumaczenia na język niemiecki, włoski, francuski, czy też hiszpański, a zdarzają się i takie, w których teksty mogą być tłumaczone na dość niszowe języki.

Jakie są zalety i wady współpracy z agencją copywriterską?

Aby odpowiedzieć sobie na pytanie z tytułu i dowiedzieć się, czy warto nawiązać współpracę z agencją copywriterską dobrym pomysłem będzie przeanalizowanie zalet i wad zatrudnienia takiej agencji. Warto zacząć od wad, gdyż tych jest znacznie mniej. Główną może być cena, która jest nieco wyższa niż w wypadku zatrudnienia freelancera. Wynika to oczywiście z tego, że teksty są dostarczane szybciej, a także pracuje nad nimi więcej niż jedna osoba.

Współpraca z agencją copywriterską ma jednak naprawdę dużo zalet. Przede wszystkim mowa tu o czasie realizacji zlecenia, który jest znacznie krótszy niż w wypadku freelancerów. Agencje copywriterskie pracują wedle opracowanych zasad i procedur, a nad dużymi zleceniami potrafi działać więcej niż jeden copywriter, przez co czas realizacji jest znacznie krótszy.

Agencje copywriterskie są również bardzo wszechstronne. Posiadanie sporej i utalentowanej kadry pracowniczej sprawia bowiem, że agencja jest w stanie zaoferować teksty z różnych dziedzin, które będą wykorzystywały branżową terminologię, a także zostaną przygotowane przez pracowników, którzy doskonale znają realia i specyfikę dziedziny. Następnie są one sprawdzane przez redaktorów, dzięki czemu jakość tekstów jest bardzo wysoka.

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojBytom.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.