Wiadomości z Bytomia

Znowu dojedziemy do Rudy Śląskiej bez objazdu. Frycza Modrzewskiego już przejezdna

  • Dodano: 2021-12-24 06:30, aktualizacja: 2021-12-23 22:09

Dla kierowców poruszających się w stronę Rudy Śląskiej mamy dobrą wiadomość. Wczoraj popołudniu przywrócony został ruch na przebudowanym skrzyżowaniu ul. Frycza Modrzewskiego i Zabrzańskiej w Szombierkach.

Droga jest już przejezdna w obydwu kierunkach.

- Po Nowym Roku uruchomiona zostanie sygnalizacja świetlna, której system wymaga dostrojenia, czego nie chcemy robić teraz, aby nie utrudniać funkcjonowania mieszkańcom Szombierek. Przywróciliśmy ruch na skrzyżowaniu ul. Zabrzańskiej i ul. Frycza Modrzewskiego przed świętami, co z pewnością ułatwi mieszkańcom dojazd do rodziny oraz znajomych w okresie świątecznym. W związku z tym prosimy o ostrożną jazdę - mówi Michał Bieda, zastępca prezydenta Bytomia.

Przebudowa drogi i torowiska tramwajowego

Ulica Frycza Modrzewskiego to jedna z głównych dróg łączących Bytom z Rudą Śląską. Mieszkańcy Szombierek korzystają z niej codziennie. Przy ul. Frycza-Modrzewskiego znajdują się także obiekty sportowe, jak stadion piłkarski oraz hala sportowa. Wzdłuż ulicy Frycza Modrzewskiego kursuje również jedna z najważniejszych linii tramwajowych łączących Bytom z Rudą Śląska oraz Chorzowem. W marcu gmina Bytom wspólnie z Tramwajami Śląskimi rozpoczęła modernizację odcinka ok. 1,3 km toru tramwajowego pojedynczego wraz z infrastrukturą (słupy i sieć trakcyjna, budowa systemu zdalnego sterowania zwrotnic, modernizacja mostu nad Bytomką oraz budowa nowych platform na przystanku Szombierki Frycza Modrzewskiego).

Dodatkowe prace wydłużyły realizację inwestycji

W ramach inwestycji przebudowane zostało także skrzyżowanie ul. Frycza Modrzewskiego i Zabrzańskiej aż do ul. ks. Włodarskiego. Zakres prac obejmował m.in.: przebudowę zatoki autobusowej i peronu tramwajowego, przebudowę i budowę chodników, zjazdów, ciągu pieszo-rowerowego z kostki betonowej oraz wybudowanie drogi rowerowej, a także przebudowane zostało oświetlenie uliczne i nowa sygnalizacji świetlna. Prace objęły również uporządkowanie zieleńców, nasadzenia drzew i krzewów oraz przebudowę odwodnienia układu drogowego. Warto podkreślić, że w trakcie realizowanych robót konieczne było wykonanie dodatkowych prac, co wpłynęło na termin realizacji inwestycji. Dodatkowe prace obejmowały m.in. budowę drogi z miejscami postojowymi i chodnikiem wzdłuż zachodniego płotu cmentarza oraz likwidację pod powierzchnią starej drogi tzw. spieku, czyli materiału odpadowego wykorzystywanego jako podłoże, który należało usunąć przed prowadzeniem prac związanych z odtworzeniem nawierzchni jezdni. Na ul. ks. Włodarskiego została wykonana nowa nawierzchnia. Dodatkowo przebudowano odcinek ok. 80 m torów wzdłuż peronów tramwajowych. Fragment drogi zyskał nowe włazy pływające, a na istniejących chodnikach zniwelowano bariery architektoniczne.

Przywrócony ruch tramwajowy i kołowy

Przypomnijmy, że 18 grudnia mimo wciąż realizowanych prac modernizacyjnych na torowisku, przywrócony został ruch tramwajowy, a popularna „dziewiątka” ponownie kursuje na trasie z Bytomia przez Rudę Śląską do Chorzowa. Z kolei wczoraj, 23 grudnia przywrócony został ruch na przebudowanym skrzyżowaniu ul. Zabrzańskiej i Frycza Modrzewskiego i dalej w kierunku do Rudy Śląskiej.

Całkowity koszt inwestycji realizowanej przez firmę Silesia Invest wynosi 13,6 mln zł, w tym 3 mln 49 tys. zł netto to koszt zakresu drogowego.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojBytom.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również