Wiadomości z Bytomia

Zmiany w odbiorze odpadów budowlanych w Bytomiu. Co warto wiedzieć?

  • Dodano: 2024-12-17 08:00, aktualizacja: 2024-12-17 08:15

Wraz z końcem roku, dobiegła końca umowa z firmą odbierającą w naszym mieście odpady komunalne. Ze względu na przedłużenie się procedury przetargowej w związku z odwołaniem jednej z konkurencyjnych firm, gmina Bytom zabezpieczyła realizację usługi wywozu odpadów z dotychczasową firmą.

Brak zakłóceń w odbiorze odpadów dzięki decyzji miasta

– Wpłynięcie odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej uniemożliwiło nam podpisanie umowy w pierwotnie planowanym terminie. Nie oznacza to jednak żadnych problemów dla mieszkańców Bytomia, bo dzięki decyzji o zawarciu zamówienia z dotychczasowym wykonawcą, firmą FCC Polska Sp. z o.o., odbiór odpadów od mieszkańców Bytomia będzie kontynuowany w 2025 roku przez najbliższe trzy miesiące na dotychczasowych zasadach – mówi Zuzanna Kurczek, naczelniczka Wydziału Gospodarowania Odpadami Komunalnymi.

Ciągłość usługi i opłata bez zmian

Ponieważ FCC Polska Sp. z o.o., to sprawdzona firma, która od wielu lat obsługuje Bytom, mieszkańcy mogą liczyć na stabilność w odbiorze odpadów. Co ważne – stawka opłaty za odbiór odpadów komunalnych pozostanie na dotychczasowym poziomie.

– Dokładamy wszelkich starań, aby proces przetargowy zakończył się jak najszybciej, z zachowaniem najwyższych standardów transparentności i zgodności z przepisami prawa – zapewnia Zuzanna Kurczek.

Od stycznia zmiany zasad odbioru gruzu

Od stycznia 2025 roku czekają nas zmiany dotyczące usługi odbierania odpadów budowlanych i rozbiórkowych.

Dotychczas w ramach wnoszonej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, bytomianie mogli bezpłatnie korzystać raz w roku jednorazowo z maksymalnie trzech worków typu big-bag lub kontenera o pojemności 3 msześc. Po zmianach mieszkańcy będą mieli do dyspozycji tylko big-bagi.

– Zdecydowaliśmy się na zmianę zapisów uchwały po licznych sygnałach mieszkańców dotyczących uciążliwości związanych m.in. z podrzucaniem do kontenerów odpadów innych nich budowlane i rozbiórkowe – mówi Zuzanna Kurczek, naczelniczka Wydziału Gospodarowania Odpadami Komunalnymi.  

Często zdarzało się, że w kontenerach lądowały odpady niezgodne z przeznaczeniem – np. odpady wielkogabarytowe lub innych frakcji – co oznaczało dla właściciela nieruchomości konieczność usunięcia ich na własny koszt.

Jak zamówić big-baga

W miejskiej ofercie od 1 stycznia 2025 r. będą tylko worki typu big-bag. Każdy z nich mieści metr sześcienny odpadów budowlanych i rozbiórkowych.

Co ważne, remont musi być przeprowadzany przez mieszkańca samodzielnie. Jeżeli remont prowadzony jest przez firmę remontową, wówczas ta firma staje się wytwórcą odpadów i jest odpowiedzialna za zbieranie i ich wywóz na swój koszt. W zabudowie jednorodzinnej podstawienie big-baga mieszkaniec zgłasza sam, a w zabudowie wielorodzinnej kontaktuje się z zarządcą budynku, który następnie zgłasza się do Urzędu Miejskiego.

Zgłoszenia o potrzebie podstawienia big-baga można dokonywać telefonicznie lub osobiście w Urzędzie Miejskim w Bytomiu w Wydziale Gospodarowania Odpadami Komunalnymi, przy ul. Smolenia 35 lub pisemnie na adres – Urząd Miejski w Bytomiu, Wydział Gospodarowania Odpadami Komunalnymi przy ul. Parkowej 2, 41-902 Bytom oraz mailowo: zo@um.bytom.pl.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojBytom.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również