Wiadomości z Bytomia

Podpora wiaduktu nad ul. Siemianowicką odciążyła newralgiczny filar

  • Dodano: 2025-11-19 09:15

Zakończyły się prace związane ze wzmocnieniem wiaduktu nad ul. Siemianowicką i linią kolejową nr 131. Wykonawca ustawił klatki podpierające przęsła wiaduktu i uzupełnił elementy systemu odwodnienia. Dodatkowa podpora umożliwi prowadzenie ruchu kolejowego i samochodowego pod wiaduktem do czasu jego kompleksowej przebudowy.

– Ekspertyza techniczna wiaduktu oraz przeglądy kontrolne jednoznacznie wykazały, że wiadukt nad ul. Siemianowicką jest w złym stanie technicznym i niezbędna jest jego przebudowa – mówi zastępca prezydenta Bytomia Michał Bieda. – W lipcu wprowadzone zostało zwężenie jezdni na wiadukcie, a teraz wykonano dodatkową podporę przęsła wyłączonej z ruchu jezdni. Do czasu przebudowy całego wiaduktu konieczne będzie utrzymanie zwężenia w rejonie wiaduktu na DW 911 – dodaje wiceprezydent Michał Bieda.

Będzie projekt przebudowy wiaduktu nad ul. Siemianowicką

Wiadukt na al. Jana Pawła II jest częścią drogi wojewódzkiej /DW 911/ łączącej Bytom z Piekarami Śląskimi i Świerklańcem.

Pierwszym etapem na drodze do kompleksowej przebudowy wiaduktu nad ul. Siemianowicką w Bytomiu-Rozbarku będzie opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy wiaduktu nad ul. Siemianowicką w ciągu DW 911. Na początku listopada Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu podpisał umowę na wykonanie dokumentacji z firmą FASYS Mosty Sp. z o.o. z Wrocławia. Wartość umowy to prawie 533 tys. zł, z czego 200 tys. zł to pozyskane przez miasto dofinansowanie z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy wiaduktu nad ul. Siemianowicką i linią kolejową 131 jest nie tylko niezbędne, aby ogłosić przetarg na rozpoczęcie prac budowlanych, ale również, by starać się o pozyskanie zewnętrznego dofinansowania.

Zakres prac projektowych

Zakres prac związanych z opracowaniem dokumentacji projektowej obejmuje rozbiórkę istniejących wiaduktów w obydwu kierunkach oraz budowę nowych obiektów dostosowanych do obowiązujących przepisów i warunków technicznych dróg wojewódzkich. Warto dodać, że realizacja inwestycji zakłada etapowanie prac przy zachowaniu ciągłości ruchu na DW 911 /al. Jana Pawła II/ po jednym pasie w obydwu kierunkach.

Zgodnie z podpisaną umową wykonawca będzie miał 12 miesięcy na opracowanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie prawomocnych decyzji niezbędnych do przebudowy wiaduktu na DW 911.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojBytom.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również