Wiadomości z Bytomia

Kupujesz artykuły biurowe? Te marki od razu kojarzą się z konkretnymi produktami

  • Dodano: 2021-04-21 15:15

Z artykułów biurowych korzystamy w codziennym życiu, jednak najbardziej przydają się właśnie w pracy. Umożliwiają nam realizowanie codziennych obowiązków, efektywną naukę, a także rozwijanie umiejętności plastycznych. Choć rynek oferuje obecnie wiele rozmaitych rozwiązań, podczas robienia zakupów bardzo często kierujemy się skrótami myślowymi. Gdy zastanawiamy się nad konkretnym produktem, zazwyczaj przychodzi nam do głowy marka, która najbardziej się z nim kojarzy. Oto kilka wyjątkowo rozpoznawalnych przykładów.

Długopisy BIC 

Długopis marki BIC jest na tyle charakterystyczny, że to on jako pierwszy przychodzi na myśl, gdy zastanawiamy się nad zakupem uniwersalnych przyborów do pisania. Duży wpływ ma na to wygląd jednego z najpopularniejszych modeli długopisów tego producenta. Mowa tutaj o połączeniu dwóch intensywnych i kontrastujących ze sobą kolorów: granatowego oraz pomarańczowego w wersji z niebieskim tuszem, oraz żółtego i czerwonego, zielonego lub czarnego w wersjach z tuszem w innych barwach. Skuwka każdego z nich informuje o odcieniu wkładu, co także jest pewnego rodzaju znakiem rozpoznawczym. Mimo tego, że długopisy BIC są dostępne w wielu różnych wariantach, te podstawowe najbardziej utrwaliły się w świadomości konsumentów, czemu raczej nie da się dziwić. 

Zakreślacze Stabilo 

Jeżeli chodzi o akcesoria biurowe, które pomagają nadać notatkom i wydrukom czytelności oraz walorów estetycznych, nie sposób nie wspomnieć o marce Stabilo, która kojarzy się z zakreślaczami. Imponujący wybór kolorów, charakterystyczny kształt i wysoka jakość oraz renomowana pozycja na rynku - to wszystko pozwoliło tej firmie stworzyć trwały i pożądany wizerunek w umysłach odbiorców. Drugim flagowym segmentem asortymentu Stabilo są, wszystkim bardzo dobrze znane, cienkopisy. 

Karteczki samoprzylepne Post-it 

Ludzka pamięć bywa zawodna, dlatego lubimy otaczać się drobnymi wiadomościami przypominającymi nam o terminach ważnych spotkań, konieczności dokonania płatności lub wykonania innej istotnej rzeczy. Doskonale pomagają nam w tym karteczki samoprzylepne. Gdy o nich myślimy, przed naszymi oczami pojawia się najczęściej obraz przedstawiający kwadratowe karteczki w żółtym kolorze. To nic innego jak produkt marki Post-it, bez którego trudno wyobrazić sobie właściwą organizację w biurze.  

Pióra i marka Pentel 

Bardzo często, gdy potrzebujemy pióra kulkowego, potocznie mówimy, że musimy kupić sobie kilka Penteli. To przedsiębiorstwo tak bardzo kojarzy się z tego rodzaju produktami, że zazwyczaj nawet podczas robienia zakupów w sklepie nie musimy zbyt wiele tłumaczyć ekspedientom. Na tej samej zasadzie działa marka Parker i pióra wieczne. 

Jak działa rozpoznawalność? 

W czym tkwi fenomen wspomnianych producentów i ich towarów? Wbrew pozorom wcale nie tak trudno go wyjaśnić, a tym bardziej zrozumieć. Kluczem do sukcesu jest budowanie rozpoznawalności systematycznie, przez wiele lat. W ślad za tym musi iść także wysoka jakość, która sprawia, że konsumenci chcą ponownie nabyć dany produkt. Niektórym firmom pomaga odnalezienie niszy na rynku, jednak wcale nie jest to warunek konieczny, co znakomicie udowadnia przykład, którym są długopisy BIC. Tutaj zadziałał kolejny element, którym jest unikalny, zapadający w pamięć wygląd. Asortyment biurowy to coś, co szybko nie wyjdzie z obiegu, a marki, które na stałe zakorzeniły się na rynku dostarczają jakościowe i różnorodne produkty dopasowane go każdej potrzeby, gustu i kieszeni. 

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.